Leven met een glimlach 2.0

Leven met een glimlach 2.0 is een feit! Maar om hier te komen is er heel wat vooraf gegaan. Het begon allemaal eind 2022.


What is your next level? De slogan van de Speakersclub. Een club van experts in professioneel spreken en/of presenteren. Eind 2022 ben ik in contact gekomen met de Speakersclub. Niet veel later heb ik te horen gekregen dat ik één van de zes deelnemers van hun Talk Like A Pro-gramme ben. Een programma om te groeien naar mijn next level als spreker.

 

Waarom?

Gewoon omdat ik het alle (toekomstige) opa’s en oma’s van Nederland gun om op een prettige en fijne manier oud te worden. Net zoals ik het mijn eigen opa gunde om op een fijne manier oud te kunnen worden.

 

Maar voordat ouderen in Nederland op een prettige manier oud kunnen worden zal er mijns inziens toch eerst een en ander moeten veranderen. Ik heb wel een idee wat er anders zou kunnen maar hoe zorg ik er voor dat dit verhaal, mijn visie, op de juiste plekken terecht komt? En hoe zorg ik er vervolgens voor dat er overgegaan wordt tot actie? Juist ja dat begint allemaal bij een goed verhaal.

 

Overeenkomst tussen spreken en mijn bedrijf

De afgelopen weken ben ik aan de slag gegaan met mijn verhaal. Ik dacht mijn verhaal is wel helder maar ik kwam erachter dat het helemaal niet zo helder was. Precies dat wat ik ook merkte in mijn bedrijf. De grote overeenkomst tussen spreken en mijn bedrijf: het ging alle kanten op. Dan probeerde ik hier wat en dan weer daar. Wel allemaal met hetzelfde doel: er voor zorgen dat ouderen met plezier oud kunnen worden. Maar toch de focus miste.

 

De ontdekkingsreis naar mijn verhaal werd al snel een veel omvangrijkere ontdekkingsreis. Ik leerde mezelf nog beter kennen en stap voor stap kwam ik dichterbij de kern. De kern van wie ik ben, mijn talenten en eigenschappen. De reden waarom ik doe wat ik doe, mijn missie en mijn visie. Langzaamaan kwam er focus en helderheid.

 

Rebranding

Ik ben niet alleen maar next level aan het gaan als spreker, maar ook als persoon. En dan kan een next level van Leven met een glimlach natuurlijk niet achterblijven. Daarom vond ik dat het tijd was voor een rebranding. Tijd voor Leven met een glimlach 2.0. Een nieuw logo en een nieuwe huisstijl die past bij mij als persoon en bij dat waar ik voor sta.

 

Een logo dat je letterlijk een lach op je gezicht geeft. Er is goed nagedacht over het logo, het lettertype en niet te vergeten de kleuren. Ik vind het belangrijk dat ik met het logo een gevoel oproep van vrolijkheid, toegankelijkheid en verbinding.

Dus hopelijk is dat gelukt maar daar mag je zelf over oordelen.

 

De hoofdkleuren van Leven met een glimlach zijn roze en zwart. Roze staat voor mij voor liefde, vrouwelijkheid en zorgzaamheid. Terwijl zwart voor mij staat voor kracht, zelfverzekerheid en doorzettingsvermogen. 2 kleuren die elkaar mooi in balans houden.

En het beeldmerk van de smily maakt het voor mij helemaal af.

 

Leven met een glimlach: dé expert in ouderenzorg en leefplezier

Reactie plaatsen